maandag 15 januari 2007

Blow it Karl

En vandaag zitten we in ... Wertheim (moest even spieken)

Karl van de titel is de plaatselijke glasblazer, het exportproduct van Wertheim blijkbaar. Hij geeft de passaiers een demonstratie glasblazen op het schip, wij mochten voor de gelegenheid zijn atelier in. Spectaculair. Had het nog nooit gezien.
Leukste verhaal is dat van de servetringen. Zijn vrouw gaf een etentje en zei, "Karl schat, ik heb geen servetringen" "Dan blaas ik die toch even?"
Zo gezegd zo gedaan. Maar de servetringen hadden nog een extra functie. Je kunt ze aan je vinger schuiven en er een shotje uit drinken. Prompt riep hij Polona uit de zaal en deed het even voor met haar. Jagermeister gooide hij erin. Polona sloeg het moedig achterover. Brrrr! That's my girl :)

Verder schattig stadje (als allemaal). Ook terug wijn gevonden gelukki na een wijnloze dag. Ik merk dat de 'g' het op dit keybord niet goed doet en ik heb geen tijd om na te lezen, sorry dus, bij voorbaat.

Vanmorgen een lecture op de boot gehad door de GCT mensen. Wat een fabriek. Voornaamste zijn de Innecircle passagiers (je wordt automatisch Innercircle lid vanaf je 4de reis met GCT). Er zijn passagiers die al 28 keer op een cruise zijn geweest. Zij zijn de VIPs, krijen extra service, korting ,...
Zij alleen zijn verantwoordelijk voor 70% van alle passagiers (mond op mond reclame) en krijgen credits in de plaats, 100 dollar per passaier. Sommigen reizen dus gratis :)

Hier wat leuke snapshots van Karl. Blow it man! Nu snel naar de bus. We zouden de trein nemen maar die staakt vandaag. Die Duitsers toch weer.

Over precies 1 week terug thuis :)


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi nicht,
Ik weet niet hoe het na 100 rijnreisjes zal zijn maar nu moet het toch formidabel zijn om alles te ervaren. Nog niet veel foto's maar wat er op staat is al indrukwekkend. Mooi land he, Duitsland. Zo te lezen heb je het erg naar je zin, top hoor. Met hoeveel trainees zijn jullie nog over en vooral hoeveel worden er daadwerkelijk gids? Of is er geen maximum? Ik ben er van overtuigd dat jij er in iedergeval in slaagd om je doel te bereiken - schreef hij wijs, luister naar deze wijze man !!
Geniet er vooral van en maak je niet te druk om het te houden praatje, je kunt lullen als Brugmans. Tot Blogs.
Rick
16 januari 4:59

Anoniem zei

Dat is tog wel boeiend, een mailtje zonder g )

Ik ben heel fier op aapje, dat ze daar al die duitsers en nederlanders (echte dan) een poepie laat ruiken, en gewoon de beste is van allemaal.

Hier op het thuisfront zijn we (bijna) even hard bezig. Voorlopig drijven opties 1`, 2 en 3 nog altijd )
De poesjes zijn superskattig !
Sabine is vandaag komen checken of ik thuis was, want dat was toch wel een beetje verdacht,
dat hier licht aan het branden is, terwijl er eigenlijk niemand thuis mocht zijn.
Het systeem werkt schattebout !

Ik heb geprobeerd mijn ouders te overtuigen om toch eens een keertje mee te varen met CGT.
Ze hebben toch zo'n goeie program directors, heb ik gehoord )
Maar het zal niks worden denk ik, hihi.

Uw drie mannelijke katers missen u te hard voor woorden, maar dat is misschien ook eens goed eh )
Van het weekend gaat er hier nog eens goed gestuigzofd worden )))

Veel liefs vanuit ons huisje,

Toffie
15 januari 21:36