maandag 15 januari 2007

De Topmanager

Ja, jullie gaan het niet geloven, ik ben herkend :)

Ik liep met de bende rond in Rotenburg ad Tauber (prachtig by the way) en botste op een Antwerps koppel, net geemigreerd naar Duitsland. Ze herkenden me van TV. Is dat geen giller!!!

We hebben vandaag veel vrije tijd, tot half 7, maar moeten onze porttalk voorbereiden. Ik ben vanmorgen van groep geswitched, zit nu in de blauwe, en mijn nieuwe supervisor is Rene, een luide dikke Ollander, maar met een klein hartje.
Vanmorgen hebben er weer 3 mensen eieren voor hun geld gekozen, Gitamba, de NL operazangeres, Jaqueline, de NL reisleidster en Sibille, de Duitste zenuwpees met prachtig lang blond haar.

Vandaar dat groepen zijn heringedeeld.
Gisteren was een superdag. Weet amper nog waar we geweest zijn, moet er mijn schema op nakijken, maar we waren zeker in Bamberg, een hoogtepunt. Bamberg is maar voor 2% beschadeigd in WO2 en staat zelfs op de erfgoedlijst van UNESCO. Het hele stadje!! Ze hebben er - als enige ter wereld - gerookt bier. Gelukkig maar, want het is niet te zuipen!
sMiddags waren we vrij om te studeren en na het diner brak er spontaan een feestje los. Bruno pakte een gitaar (ja ik weet het, het lijkt een scene uit een flauwe ouwe film) en Susanna, Brigitte en ikke begonnen te zingen.
Elke keer zocht Bart het nummer op zijn Ipod en wij maar zoeken naar nummers die hij niet had. Niet gelukt. Zelfs Lili Marleen had hij.

We zijn beginnen dansen en hebben flink wat afgelachen. Vanmorgen lachte ik iets minder om 7 uur, hat was half 1, maar ja, ein bisschen spass soll auch sein.
Ja, mijn Duits gaat met spongen vooruit, gesproken Duits wel te verstaan, al hou ik er dat maar aan over.
In een eerlijke (en beetje dronken) bui heeft de PD Brigitte Polona en mij al min of meer toegezegd dat we erbij zijn, we zullen zien ...

Polona is een schattig meisje uit slovenia met rood haar die mij zo een beetje als voorbeeld heeft genomen. Ik ben wel een beetje ontroerd. Ze liet me pas de foto zien en riep 'Kijk eens hoe we op mekaar lijken', ze zei het in het Engels natuurlijk, maar het was wel lief.

Vandaag zaten we in Rotenburg en nu in Wurzburg, al die burgen, je zou van minder ...
De trekpleister van Wurzburg is de Residenz met prachtige rozentuin. Ja, ik weet het, het is midden januari, maar toch zag ik 1 enkele rode roos.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

man, man, ik krijg voor de eerste keer in mijn leven zin om es wat meer van duitsland te zien, ipv er gewoon naar toe te gaan om pearl jam te zien!!!
leuk dat je herkend wordt! heb je trouwens nog vers nieuws van de andere kandidaten?
gr en tot blogs!
14 januari 22:28

Anoniem zei

Je hebt geluk dat het geen Franse Cruise is want dan zou PD heel wat verkeerde associaties oproepen, dronken of niet.

Duitsland is erg mooi en eerlijk gezegd, Duitsers, wanneer je er als toerist komt héél aangenaam. Toch gingen wij altijd op zoek naar een Italiaan voor een goede Espresso of Cappuccino. De route van "Der Romantische Strasse" ligt me nog goed in het geheugen.
Jouw Duits moet toch goed zijn met je diploma van het "Goethe Instituut", ik heb nog 2 jaar oud-Duits moeten lezen.
"Wer reitet so spät durch Nacht und Wind, es ist der Vater mit seinem Kind - Usw (Und so weiter)" En dat in Gothisch geschrift ( zie Asterix bij de Gothen ! ) Wat Hitler Betreft, wij hebben Kristoffel nog een 2 LP's gegeven met de redevoeringen van Hitler in Nürnberg, -erfenis van opa - Kun je daar alvast op oefenen als je wat meer wilt weten.
Drinken is erg aan te raden wanneer je Lilly Marleen wilt zingen, Marlène had ook zo'n verzopen stem, kon trouwens helemaal niet zingen ! Vertel daar dat verhaal maar van Godfried Bomans, die een man hoorde zeggen : "Had mijn vrouw maar één zo'n been" Blaue Engel, "Ich bin ganz Blau, is trouwens netjes zeggen " Ganz besoffen" Niet doen hoor.
Tschuss

14 januari 17:24