zondag 21 januari 2007

Holland op zijn Amerikaans

Gisteren hebben we in stijl gedineerd, service aan tafel, met wijn (1ste keer!!! Ik heb 2 weken lang water bij mijn eten gedronken )
Daarna zijn we onder leiding van Rene gaan wandelen door het Red Light district. Spannend, zeker op zaterdagavond. Helemaal anders dan onze Villa Tinto, paar mooie meiden gezien, maar vooral heel veel lelijke. Ik zal ook nooit meer een banaan kunnen eten zonder aan de Bananaclub te denken ...

Daarna werden we allemaal getrakteerd op een cocktail in de stad en mochten we zelf op stap. Wij gingen met Dewi (Amsterdamse) nog wat drinken in de Waag met +/- 9 man en dan onder de wol.
Vandaag was een drukke dag.

Om 9h met de bus vertrokken naar Enkhuizen. Mooi plekje, ik val in herhaling, nooit geweten dat Holland zo mooi was, met de Bruine vloot, het binnen- en buitenmuseum, ...

Wel had de storm flink amok gemaakt. Overal ontwortelde bomen, echt erg.

De tweede stop was echt prachtig, Hoorn. Vooral het zicht op de bootjes in het haventje - het enige echte Kleine cafe in de Haven van, jawel, Vader Abraham zei Rene in de bus. Toen we aankwamen en Shelly vroeg welk caf het was zei hij 'Pick one' - met de 3 jongens van Bontekoe er wordt zelfs een fim van gedraaid.
Hoorn heeft volgens het Algemeen Dagblad al een paar jaar op rij de hoogste quotring voor hun appeltaart, dat moesten we testen.
De meerderheid deed mee en toen we wilden betalen trok die goede oude Rodolfo (op leeftijd zijnd Zuid Amerikaanse man, met een niet nader verklaarde en blijkbaar belangrijke doch niet onmisbare functie bij Grand Circle, hij reist met zijn vrouw 'Honey', ja zo noemen we haar allemaal :) die heel wat meer in de pap heeft te brokken bij Grand Circle, en zeker bij Rodolfo) zijn creditkaart.

Dan gingen we verder naar Volendam. Teleurstelling. We reden er enkel doorheen en ik had mijn mijn fototoestel net niet bij de hand. Bijzonder, Volendam is het enige katholieke stadje in de Protestante buurt, grappig. Dat komt omdat de vissers aan de Zuidzee vroeger katholiek waren.
Met de afsluitdijk hadden de vissers geen werk meer (brakke Zuidzee werd zoetwater Ijselmeer) en stortten zich vol overgave op de palingvangst en het toerisme.

Dan met de bus naar Marken, niets te zien, behalve dat je het gevoel hebt in een 3-D postkaart rond te lopen, en van daaruit naar de Zaanse Schans. Natuurlijk een demonstratie klompen maken bijgewoond, ja Kristoffel, ik heb me kunnen inhouden deze keer :)
en we hebben wat kitch foto's van elkaar gemaakt, ja, in de reuzenklomp. (Ik heb geweldige klompen gezien. Met hoge hakken. Wat een giller )

Discovery of the day, het wordt een kassieker.
In de souvenirwinkel zag ik zo'n ding dat wanneer je het omndraait het geluid van een koe nadoet. Ik stond er wat mee te lachen met de 3 Grand Circle meisjes uit Basel. Tot Bart (uit Oost Vlaanderen) ook zo'n ding in zijn handen nam: "Cool zeg, hoe werkt dat?"
Ik lag dubbel!!!!!

So, of to the ship voor het laatse diner. Morgen Arnem, Bloemenveiling in Aalsmeer (vroeg op!) + Keukenhof en tegen 14h nemen we de trein in Schiphol.
Ik ga de eerste dagen terug thuis dit blogje nog wat aanvullen en er ook wat foto's op zetten, dus keep coming back!!
Morgen terug thuis, Joepie


1 opmerking:

Anoniem zei

Ook namens mij, van harte gefeliciteerd met je behaalde resultaat. Ik had overigens niet anders verwacht. Trots op je. Nu maar hopen dat het leuk blijft. Ik begrijp uit je laatste verslag dat je elke keer in tijdnood je blog hebt bijgehouden. Het kost meer tijd dan dat je in eerste instantie denkt, he . Toch fijn dat je het gedaan hebt, vooral voor jezelf. Als ik mijn eigen blogje soms ff terug lees zijn er zoveel ohja's van dingen die ik allang weer vergeten was. Het zijn vooral de teveel indrukken in tekorte tijd die dat veroorzaken denk ik. Dus blij met je dagboek. Ik zal het zeker blijven volgen. Dag lieve schat, stay happy Rick
January 22 3:12 AM