dinsdag 16 januari 2007

Kisses sweeter than wine

Hallo allemaal,
Internet cafeetje gevonden in Heidelberg. Hometown van de oudste Duitse universiteit, van de langste autovrije winkelstraat ter wereld (1 mile) en van de studentenkussen.

Eerst bezoekje aan het Schloss dan stadswandeling met een gids (geen erg goeie moet ik zeggen, heel oud en ze liep en praatte op het tempo van de bejaarde Amerikanen). Wij maar duwen en doorstappen, en zij maar treuzelen, want hoe langer het duurde, hoe minder vrije tijd.

Paar leuke verhalen.
De universiteit had een gevangenis waar zatte studenten in werden gegooid voor 2 dagen, op water en brood. Overal teksten, tekeningen, verzen op de muur, sommigen nog uit de 19de eeuw. Ik moest aan Dead poets Society denken. Tja, studentenverenigingen waarvan de studenten dood zijn, hier idem, ik denk niet dat er nog veel rondlopen uit 1894. Beetje lugubere link, maar ja, ik moest eraan denken,
Aan het einde kregen we allemaal een studenkus van de gids, een chocolaatje met nougat, wel heel lief.
Ook niet slecht is het verhaal van de plaatselijke veldheer, noem het maar burgemeester van die tijd, ff zijn naam kwijt. Een echte vader voor zijn volk. Had 200 onechte kinderen :)

De allerleukste, speciaal voor papa, is die van het kasteel. Een beetje kasteelheer had in die tijd een wijn adviseur. In de 17de eeuw was dat een klein oud manneke uit Italie. Hij sprak geen woord Duits, zijn meester geen Italiaans, maar het ging goed met die 2. Als de veldheer in een goede bui was, vroeg hij zijn trouwe dienaar: Ook een glaske wijn jongen? en de Italiaan antwoordde: Perche no
Dat werd meteen zijn roepnaam. Perkeo.
De arme man is gestorven omdat hij 1 keer een glas water dronk ipv wijn. Viel morsdood neer. Laat dit een wijze les zijn.
(water bevatte immers heel veel bacterieen)

Ondertussen slinkt de oogst gestaag. Gisteren is de Amsterdamse Matthias van het schip gegooid (zijn eigen woorden) en is Marko uit Siegen vertrokken.
Matthias, super toffe knul, uit de NL film en tv wereld (leuk contact voor Kristoffel) maakte er een beetje een zootje van. Al van het begin werd hij regelmatig op de vingers getikt en gisteren tijdens zijn porttalk (dat is een praatje van 15 minuten dat je elke dag moet voorbereiden voor de passagiers) was het helemaal een ramp en beledigde hij ook nog eens de Programm Directors. Niet slim. Exit Matthias. Jammer wel, ik heb er veel mee gelachen. Nog 2 Hollanders aan boord (mezelf even niet meerekenend). 8 Belgen, 4 Oostenrijkers en een tros Duitsers.

Aantal opvallende figuren. Chistian, 46, Duitser. Een vriendin in El Salvador en een ex vriendin met 2 kinderen in Mexico, had ik nooooit gedacht (jij ook niet zeker kristoffel) zon beduusd verlegen manneken, blijkt een Latin Lover te zijn hihi.
Gisela, ook Duits, tegen de 60, Van haar eerste man gescheiden na 23 jaar huwelijk, en van haar tweede na 2 jaar. Ja, zei ze, je bent nooit te oud om stomme fouten te maken :)
Dewi, Nederlandse, toffe meid waar ik veel mee lach. Merd, 28, Duitse Turk, toffe knul met een vriendin in USA die volgende week woensdag bij hem intrekt in Dusseldorf (hij is doodzenuwachtig, nog nooit samengewoond), Katja, Duitse, 24 jaar, 3 WEKEN GELEDEN GETROUWD !!!! What a honeymoon! Georg, dikke Duitser. Arrogant op het eerste zicht maar piepklein hartje, ... Ze zijn allemaal tof eigenlijk,
Met 32 zijn we nog geloof ik, het gaat hard.

Toen we vanmorgen met de bus aankwamen begonnen ze achterin allenmaal te roepen Carolien, Carolien!!!
Er loopt een tentoonstelling over Marilyn in Heidelberg. Diegenen waar ik voor naar Parijs ben gegaan gelukkig, anders zat ik hier nu geen blogje te schrijven.

Bedankt voor al jullie toffe reacties, tot schrijfs!!!!





3 opmerkingen:

Anoniem zei

Liefste liefste,
Ik heb vandaag zowaar een briefkaartje van je gekregen uit Nurnberg, ge zijt de grootste schat van de wereld.
Hopelijk schrijf je alle avonturen op in je boekje, want dat gaat allemaal nog goed van pas komen denk ik zo.
Vandaag heb ik al met Mattias ge-sms-t :)
Dat onze Christian ne snoeper was had ik al wel door, gezien de complimentjes dat hij jou zat te maken,
maar ik ben de laatste om mannen met goede smaak iets te verwijten :)
Alles goed op het thuisfront: morgen eindelijk eerste dag in Rotterdam, en eindelijk ferme afspraken.
Tzal gaan tijd worden.

Poesjes supperrrrlief ! Jouw oudjes hebben er blijkbaar heel goed voor gezorgd.
Tot vrijdag XXXoOxXOOxxOOO

January 16 10:17 PM

Anoniem zei

Hi,, toen wij in Heidelberg waren was jij 8 maanden. Toch herinner ik onze reis doorheen het zwarte woud nog goed. Vooral de regen. Dag én nacht . Ik herinner mij ook veel hartjes in alle vormen . Nu ik eraan denk, wat lang geleden wij waren 25 en 24 jaar !!
En jij was bij Oma.
Zo te horen een leuke bende mét latin lover ,het voornaamste is dat je het nog altijd leuk vindt .Ga direkt weer even naar google om precies te zien waar jullie zitten .Liefs en tot de volgende .xx MM
January 16 2:36 PM

Anoniem zei

Water! In Amerika is een jonge moeder gestorven na het drinken van 3,7 liter ( Ja, een Gallon) water tijdens een drinkcontest. Ze was 2de geworden. Ging naar huis en viel dood. Dus; "Never drink water, ..........".
Heidelberg, Mama en ik op onze uitgestelde huwelijksreis geweest. Gietende regen en al onze kleren klam in de 2 cv. Ook de stad waar de militaire studenten-officier duelleerden met de sabel. Elkaars hand vasthouden en er op los houwen tot 1 van de 2 een snee in het gezicht kreeg. "Smisse" een echt mannelijk teken van dapperheid.
Ik ben van ons schuurtje gevallen toen ik 6 was, midden in een glasscherf. Naderhand 16 j. leren schermen op de K(oninklijke) M(ilitaire) A(cademie) in Breda. Sabel, natuurlijk, floret was te vrouwelijk. Daar natuurlijk aan iedereen verteld dat mij litteken een "Smiss"was. Marko uit Siegen ook weg, "what's in a name ?" Vertel eens van jouw spreekbeurt , benieuwd. Grtz
January 16 2:26 PM