zaterdag 26 mei 2007

Just go for it

Ik zat gisteren aan de hospitality desk, te wachten op mijn 30 passagiers die uit Amerika zouden aankomen, en er stapte een (bijzonder schele en ik bedoel dit letterlijk) Amerikaan op me af. Heel langzaam, minzaam bijna, begon hij een verhaal te vertellen.

Hij zat al bijna een week in het Hilton. Hij had met zijn vrouw een pre-trip geboekt met een SGE, net hetzelfde als wat ik nu aan het doen ben, maar zijn vrouw was lelijk gevallen, en ze waren nu in een ziekenhuis in Brussel een nieuwe heup aant steken bij zijn vrouw.

Hij had ervoor gekozen in Brussel te blijven, bij zijn vrouw, en zijn mede passagiers waren 4 dagen geleden vertrokken, via Amsterdam, naar Wenen.

Hj begon zich te vervelen, maar erger, zijn reisverzekering betaalde zijn verblijf in het Hilton, maar niet het ontbijt. Het ontbijt kost hier 25 euro, dus op een week tijd was die kerel hier al 150 euro kwijt, alleen al aan zijn ontbijt.

"Do you think I could just sneak in with your group for breakfast while I wear my Grand Circle badge?" vroeg hij.
Proberen gaat mee dacht ik, dus ik zei, "You can always try. What´s the worst that can happen?".

De man is me daarna eerlijk gezegd volledig ontgaan.
Vanmorgen stapte ik om 7h de ontbijtzaal binnen, zag een Grand Circle tafel met nog 1 vrij plekje, en vroeg of ik me er mocht zetten. Graag zelfs.
Ik haalde een jus, en een bordje, en toen ik zat, keek ik naar mijn rechtse buurman (ook weer letterlijk bedoeld).

2 schele ogen keken me glunderend aan. "Hey, it worked" zei ik, en kreeg een dankbare glimlach.

Na een half uurtje vertrok ik. Ik fluisterde hem toe "Breakfast hours and location for my group will be posted at the hospitality desk later today"
Hij knikte en bedankte me met een nog grotere smile.

Toch fijn hoe je zo eenvoudig iemands leven een beetje mooier kunt maken.

4 opmerkingen:

marijke en toon zei

Leuk verhaal,

het is alleen niet te hopen dat hij dat al 5 jaar verteld aan elke nieuwe GC -PD die hij in het Hilton ziet.

Kristoffel Francois zei

volgens mij woont hij daar in de buurt in een kartonnen doos en heeft hij een hééééél goede truuk gevonden... ;)))

marijke en toon zei

Volgens mij is het gewoon een heeeeeel lieve man die toevallig ook heeeeeeeeel slim is . niet moeilijk met zo'n woekerwinst. MM

Carolien zei

Ondertussen is hij ook alle vrouwen aant charmeren er gaat hij ermee dineren.
"Afscheidsetentjes" want wij vertreken morgen maar gelukkig is er weer een nieuwe lading Grand Circle passagiers aangekomen met een andere Program Director :)