zondag 3 juni 2007

Clang clang clang went the trolley

Gisteren 1 van mijn jeugdfantasieën gerealiseerd.
Ik ben toch helemaal gek op die oude Hollywood musicals met Judy Garland, Fred Astaire, noem maar op. Heb ontelbare keren gekeken naar de Easter Parade, Seven Brides for Seven Brothers, Meet me in St Louis en al die andere feel good sing and dance films.

Vooral de laatste vond ik altijd super. Judy Garland zingt de sterren uit de hemel en in het bijzonder The Trolley Song was 1 van mijn favorieten.
Vaak fantaseerde ik op bus of tram, zou het niet fijn zijn wanneer het leven eventjes een musical werd en iedereen op de bus zou beginnen zingen?
Nou, gisteren was het moment daar.

Franziska en ik gingen met 2 op de optional tour naar de Drosselgasse in Ruedesheim, een soort Rue des Bouchers maar dan in Duitsland. Een piepklein straatje met vol restaurants met live muziek. Eerst stopten we bij een Duitse winery waar we 2 glaasjes Riesling kregen en dan verder naar de Drosselgasse. In restaurant Lindenwirt stonden de tafels gedekt voor 37 man.
De PD briefing is erg direct. “Als jullie er niet voor zorgen dat de sfeer er vanaf moment 1 inzit, wordt het niks.” Wij dus meteen mee hoempapa hoempapa aan tafel, eventjes denkend, “If my friends could see me now” maar al bij de eerste noten van de (jawel, live) muziek sprongen Arie en Hedi op de dansvloer, gevolgd door een paar anderen. Dolle pret. Halve liter wijn pp (bovenop die 2 glazen bij Peter Frolig, jolige bende) met een bord vol worst, ham, Kartoffeln en Sauerkraut, my idea of a perfect evening ;-)

Er werd gelachen, gezongen, gedanst dat het een lieve lust was. We zijn veel later vertrokken dan gepland, ze hadden zo´n lol, zelfs de 90-jarige honeymooners waren niet van de dansvloer te slaan, en we reden pas terug naar het schip na 22h.

Als je na een optional tour terugrijdt, zet je altijd wat muziek op, je praat niet meer, zodat ze wat kunnen soezen. Nu zat de sfeer er zo in dat ik een heel oud CDtje van me opzette, “From Broadway to Hollywood”. Stokoude maar klassieke nummers zoals Just a Gigolo door Bing Crosby, Rhum and Coca Cola van de Andrew Sisters, ´s Wonderful van Ol´Blue Eyes, Swanee van Al Jonson (voor het eerst in mijn leven heb ik mensen ontmoet die dat lied feilloos kunnen meezingen, Martin zei achteraf, “Of course they can sing along, when that song was on the radio these people were already alive”) en ja hoor, The Trolley Song van Judy Garland.
Ik zat vooraan op de grond, tussen de chauffeur en Franziska en iedereen zong voluit mee. Super!
Clang clang clang went the trolley
Ding ding ding went the bell

3 opmerkingen:

marijke en toon zei

Oh, geweldig zeg die avond . Helemaal my kind of music .'k Zou ook alles hebben kunnen meezingen , maar is dat erg ?? In dit geval niet , leve de lol.
'k Kan me voorstellen dat het echtig 's wonderfull was , zeker na die .. rum & Coca cola . Ik denk dat ze die avond er in houden . Geniet maar kind , werken is soms écht leuk. xx MM

marijke en toon zei

Niet moeilijk ook hè. Rue des Bouchers op z'n duits = SCHLAGERSSTRASSE.
Alte und neue Schlager.
Goed gedaan Tiësto zou ik zo zeggen.
Keep 'em rolling!!!

Dutch Yeti zei

'T is wel een topjob. Etend, drinkend, zingend en dansend je geld verdienen. Super.
Hier is het een saaie bende. Geen toerist meer te zien. Ons seizoen begint weer half augustus. Ik denk dat het jouwe dan ongeveer stopt. Grappig idee.
Ga maar lekker door, ik geniet van je blog.