zaterdag 24 maart 2007

Life begins at 40

Dit is dus dag 1. Van het begin. Van dat leven na 40.
Voorlopig is het geen hoogvlieger.
Gisterenavond geen vuiltje aan de lucht. Vanmorgen om 7h30, toen ik na amper 4 uur slaap wakker werd, voelde ik me ook nog prima. Maar nu voel ik een lichte druk in mijn brein, zo net tussen mijn wenkbrauwen.
De druppel die de emmer deed overlopen was waarschijnlijk dat glas cava bij de taart vanmiddag. Never too old to learn zou je denken. Alhoewel ...

Gisteren was super.
Het schip zag er geweldig uit. (ik moet me bedwingen om niet elke keer ´boot´ te schrijven. Gelukkig hebben we tijdens de cruise-opleiding - voor eens en altijd - het verschil geleerd tussen een schip en een een boot.
De kapitein zei: ´This is a ship. And a boat is something you´ll take to go to the shore when the ship sinks´)

Dus, het schip zag er geweldig uit!!
Smaakvol interieur, gezellig gedempte verlichting, lekker warm (had ik nodig in mijn redelijk gewaagde jurk) en de DJ (onze ex-buurman Dirk) was zijn installatie aan het klaar zetten.
Die ochtend waren we de (100 flessen) cava, (40 flessen) witte wijn, (36 flessen) rode wijn en de (200 blikjes) frisdrank al komen brengen om het nodige koel te zetten. Er was geen plankje meer vrij in de koelkast.

Ik was ´s middags naar de kapper geweest voor een brushing en was in het nieuw. Vorig jaar een superjurk gekocht bij designer Romy Smits, een hele toffe vrouw, met ongelooflijk veel talent. Het was een spectaculaire jurk, strak, vooraan kort en achteraan lang in prachtige kleuren. Roze, groen, blauw, ... Iets anders dan dat zwart altijd.
Dit was de eerste keer dat ik hem droeg. Ik voelde me er echt geen 40 in maar op mijn 20 had ik hem wellicht nog niet durven dragen. Prima jurk Romy, bedankt

Zoals de meeste feestjes duurde het even voor het op gang kwam. De eerste gasten waren de ouders van Judy. Judy zelf kwam ook en zou om middernacht op haar beurt 40 jaar worden.
Tegen 21h10 viel er ineens een hele zwerm binnen. Kurt, Frank en zijn vrouw Saskia, Bert en Inge, Harry en Nicole, Ann en Marc, ...
Een half uurtje later zat het goed vol. Papa en mama, Monique, Cathy, Ann en Ulla, Steffie, Karl, Robbrecht en Anna (ondanks keelontsteking!), ... Allemaal bekende gezichten, leuk om op een feestje te zijn waar je iedereen kent :)
Het bleef duren. Inge en Emmanuel, Karin en Yves, Kiki, Kris, Cindy, zowaar Jan Bax, de voorzitter van VEPEC maakte zijn opwachting (hij was er op mijn 35ste verjaardag ook bij)

Om 22h startten Wesley en Nicky (Danzateljee) met een dansdemonstratie Salsa en Merengue. Als je hen ziet dansen, lijkt het alsof er niks aan is, fluitje van een cent. Toch niet.
Kristoffel en ik hadden een heel klein beetje vals gespeeld. We hebben een paar prive-lesjes bij hen genomen. Ik ben gek op salsa en wilde eens goed dansen op mijn verjaardag.

Klinkt misschien stom wanneer ik het zelf zeg, maar het was echt een superfeest!!! Ik heb me geweldig geamuseerd. Even het gevoel gehad, oei oei, ik heb niet voor iedereen tijd, maar daar is niet veel aan te doen.
Een paar leuke gesprekjes gehad. Zoals met Kurt die het boek ´Stout´voor me had gekocht. De hit van Marlies Dekkers, die van die sexy lingerie ja, en Heleen Van Royen.
Een geweldig cadeau. en lekker stout van Kurt
Altijd een toffe kerel gevonden. Heb er een tijd naast gezeten op kantoor, toen we alletwee nog in marktonderzoek zaten. Tenminste, zo bekeek ik het altijd, ik zat erin. Kurt deed het altijd met meer overtuiging, kennis en dedication dan ik. Maar hij is er ondertussen ook mee gestopt.
Ook met Frank een goed gesprek. Alhoewel ik hem persoonlijk verantwoordelijk stelde voor het feit dat ik door hem nooit zal weten hoe gelukkig ik ben.

Dit vraagt om een verklaring.
Frank schreef net een boek, een handleiding bij het leven, en bij het boek hoort een website, de geluksschaal.
Dat leek me enig. Weten hoe gelukkig ik was. Ik meldde me aan en kreeg een unieke code. Meteen vulde ik de 10 parameters in die voor mij belangrijk zijn en klikte op volgende. Ik kreeg de melding "Gelieve minimaal 5 parameters in te vullen". Huh? Ik had er toch 10 ingevuld? Ik probeerde een paar keer, maar geraakte niet verder. Ik logde uit, en terug in en kreeg de melding "Dit e-mailadres bestaat al"
Ja maar, hoe kan ik dan ooit weten hoe gelukkig ik ben?
Ondertussen is het euvel verholpen, ga aub allemaal naar de geluksschaalen meet hoe gelukkig je bent (of hoe veel gelukkiger dan de Hollanders, dat kun je ook meten)


OK, genoeg over geluk. Terug naar het feest

Ik was heel de week ongerust of ik wel genoeg drank zou hebben. Paniek om niks.
Ik kan jullie melden dat er 4 kisten met elk 12 flessen cava (terwijl mijn ouders er 1 hebben gehouden), 3 kartons met 6 flessen witte wijn (terwijl mijn ouders er 3 hebben gehouden) en 4 kartons met 3 flessen rode wijn (terwijl mijn ouders er daar ook 1 van hebben gehouden, van wie dachten jullie dat ik het had, dat drinken ) in de kelder staan.
Nu kunnen we erom lachen, toen we alles in de auto begonnen te ladden, om 2 uur s´ochtends, iets minder.

1 opmerking:

Anoniem zei

leuke fotoselectie van je verjaardasfeestje!!! je ziet er *schitterend* uit!
April 09 5:00 AM