woensdag 1 augustus 2007

Miss Clara

Ik ben helemaal weg van Miss Clara na vandaag.
Miss Clara maakte furore in het 18de eeuwse Europa in het gezelschap van Douwemout Van der Meer, een kapitein van de Oost Indische Companie die haar introduceerde bij de belangrijkste Europese hoven waar bijvoorbeeld Lodewijk XV volledig viel voor haar charmes.

Miss Clara was een Indische neushoorn, de eerste in Europa en ze reisde maar liefst 17 jaar van Indie naar Leiden, langs Regensburg, van Versailles naar Lyon, Marseilles, Napels to Bern.

De belangrijkste tentoonstelling van het Getty museum in LA is helemaal gewijd aan Clara en aan de kunstenaar Oudry die de dieren van de grote menageries in Europa afbeeldde, vooral dan die van Versailes.

For old time sake gingen Michael, zijn vriend Dave en ik vandaag naar het Getty museum waar we 6 jaar geleden zijn verjaardag hadden gevierd, vandaar nu ineens de fascinatie voor Clara.
Glynis Ridley schreef er zelfs een boek over "Clara´s Grand Tour", mijn lectuur voor op het vliegtuig terug naar huis.

We zijn ons nu als gekken aant klaarmaken (4 meiden en 1 badkamer) voor ons eerste etentje met de hele groep in de Rainbow Grill on Sunset Boulevard, waar Marilyn en Joe DiMaggio hun eerste date hadden.

3 opmerkingen:

Dutch Yeti zei

Hoi Carolien,
Leuke foto's, wat zijn die Amerikanen gek zeg. Je duivel heeft wel een leuk 6-pack. Wat zien die meiden eruit, lachen. Nog heel veel plezier en over die Nepalese juwelen wil ik het nog wel eens hebben. Ik heb hier verleden jaar een Australisch stel ontmoet die daar van leefden. Zij had een winkel in Sidney en hij een in Melborn. Kwamen 1 maal per jaar naar Bhaktapur om onkopen te doen.
Nog heel veel plezier en dikke kus, geniet ervan.

marijke en toon zei

O, is Michael er al,doe hem de groetjes .Tot bu toe ...never a dull moment .. zie ik .
Houen zo , have fun dikke X MM

Kristoffel Francois zei

Liefste,
Ik heb het duiveltje als screenseever :)
Het is precies gisteren dat we daar in het Getty verdwaalden, op den berg, met ons Tina.
Grote groeten aan Michael! Zeg dat hij u ne kus van mij moet geven.
Toffie