woensdag 25 juli 2007

Niet van de poes

Vanmorgen weer een belangrijk verschil ontdekt tussen kinderen en katten.
Ik zat achter mijn bureau en Tapa en Sushi waren wat aan het spelen. Nieuwsgierige Sushi besnuffelde een papieren zakje van de Zara (nvdr.: het zijn solden int stad) en op de een of andere manier slaagde hij erin zijn kopje door 1 van de handvatjes te stoppen.
Hij kreeg zijn kopje er niet meer uit en probeerde dan maar zijn dik lijf door het handvatje te wurmen. Dat lukte natuurlijk nog minder en ineens brak de hel los.

Sushi begon als een gek door het huis te rennen, de papieren zak achter zich aan slepend, zoals een motorboot een waterskiĆ«r, en ik begrijp nu ineens veel beter waarom niemand “de kat de bel aan durft te binden”

Hij raasde van kamer naar kamer, trap op, trap af terwijl zijn broertje hem met paniek in de ogen volgde waar hij ook ging.
Met geen mogelijkheid kreeg ik hem te pakken en het beestje geraakte meer en meer in paniek (getuige een spoor katenp..s in de gang toen het zakje heel even achter mijn fiets bleef hangen).

In de keuken had ik hem bijna. Hij wou langs me heen rennen maar toen greep ik (de resten van) het papieren zakje. Als in een cartoon ging Sushi van rotgang ineens naar stilstand.
Hij keek me woedend aan “chhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!” blies hij.
Ik tilde hem op en griste snel een keukenschaar uit de lade. In een seconde had ik hem verlost van zijn kwelgeest en meteen maakte hij zich uit de voeten. Hij lag nog een paar minuten na te hijgen op zijn krabpaal maar algauw was hij waar helemaal de oude en liep hij weer achter vliegjes te jagen.

Ik was enorm trots op hem. Een kind was meteen komen huilen en zeuren en bleiren, maar Sushi, die wilde het helemaal alleen oplossen. Knap toch van zo´n kat?

3 opmerkingen:

marijke en toon zei

Heb je da Catrace opgenomen???

MM

Dutch Yeti zei

Ik begin nu toch echt aan je te twijfelen. Kinderen en katten !!!
Een kind had zijn hoofd niet door het handvat gekregen dus het huilen was niet gebeurd.
Raar eigenlijk, dat je niet kwaad bent op zo'n domme aktie maar dat je er door vertederd raakt. Kun je eens over nadenken. Honden en katten zijn hier helemaal niets waard. De Nepali zijn gek op hun kinderen. De werels op z'n kop.

Carolien zei

Zelf gelezen in de handleiding van mijn nieuw fototoestel:
Polsriem: het plaatsen van de riem om de nek van een kind kan leiden tot verstikking.

Geheugenkaart: gevaarlijk als deze per ongeluk wordt ingeslikt. Raadpleeg in dat geval onmiddellijk uw huisarts.

Dit hebben ze echt niet voor katten geschreven hoor ;-)