dinsdag 31 juli 2007

Onderweg

Maandag 30 juli 7h48
Ik heb er precies al een halve dag opzitten en dat gaat er niet op beteren.
Vanmorgen om 5 over 5 wakker geworden. De poesjes waren beneden aant spelen en keken vreemd op. Nu al?

Om 10 voor 6 bracht Kristoffel me naar de Crest, eerst nog snel een koffietje, en om precies 10 over 6 stopte de bus aan de halte.
Belachelijk zeg, hier 3 uur op voorhand moeten zijn. Het is nog geen 8 uur en ik zit al klaar aan Gate B4. Pfffft.

13h45 (of 19h45 in Belgie)
Net aangekomen op JFK. Ik herken het niet meer. Nieuwe terminal, indrukwekkend. Mijn vlucht naar LA is een beetje vertraagd, jammer. Hij vertrekt pas om 16h ipv. Om 14h30. Dat maakt dat ik ook flink later op mijn eindbestemming aankom. Gelukkig maar dat ik een dagje eerder ben vertrokken want de echte feestelijkheden beginnen morgen pas ;-)

De stress is een beetje weg bij de werknemers, ik voelde me niet langer een misdadiger toen ik het land binnenkwam wat in het verleden wel eens het geval was. Wel moet iedereen zijn schoenen uit doen. De sjieke dame achter me (Faye Dunaway look-alike net iets minder over haar vershouddatum) was er niet blij mee.
Ook moet je vingerafdrukken geven (linker- en rechterwijsvinger). Bij mij lukte het niet en ik moest mijn vinger eerst in een potje roze gel steken. “Oh boy, I don´t have fingerprints” grapte ik en er kon zelfs een glimlach af.

Ik heb zowaar wat geslapen onderweg. Niet veel , een uurtje of 3 met tussenpozen maar das beter dan niets. Vliegtuig zat flink vol, ik zat aan een emergency exit met lekker veel beenruimte. Papa, onthouden voor oktober, stoeltje aan de nooduitgang vragen :)
Volgende keer vraag ik er wel 1 int midden. Ik zat n aan het raam en kon maar met moeite het TV-scherm zien. Gelukkig was het de Bourne Identity, die heb ik al minstens 2 keer gezien (en vandaag eindelijk begrepen)
Op de terugvlucht is het de Bourne Supremacy, dan ben ik helemaal klaar om naar deel 3 te gaan in Belgie met Kristoffel ;)

Geen opmerkingen: