zondag 5 augustus 2007

Celebrating Marilyn

Het lijkt een eeuwigheid geleden, en toch was het pas vrijdagavond, de sjieke avond in het Renaissance hotel ter ere van Marilyn.
De fanclub had weer ontzettend zijn best gedaan.

De zaal was prachtig gedecoreerd, op elke van de 10 grote ronde tafels een prachtig bloemstuk, faux diamonds over de tafels uitgestrooid, gouden en zilveren bedrukte balonnen en langs de zijwanden tafels met stukken van Marilyn verzamelingen van verschillende leden. Een beige vest, ceintuur, schoenen van Marilyn, brieven, foto´s, een mink stole en andere persoonlijke spullen. Mooi gedaan.

Iedereen zag er ook op zijn paasbest uit, Greg Scheiner in zijn smoking, John Gilmore, auteur, in een rode zijden bloes onder zijn vest, Gloria Pal, een pin up uit de jaren 50 in een lekstokroze ensemble met enorme hoed en veel dames in het lang.

Ik kwam ogen te kort en fladderde door de zaal. Links en rechts een praatje, ik ben geïnterviewd door 20th Century Fox voor de documentaire als bijlage bij de vernieuwde release van “the 7 year Itch”, zou dat niet super zijn?
De meisjes die meespelden in de film “Some like it hot” hadden het enorm naar hun zin en ook oude bekende A.C. Lyles stapte binnen.

Geen spat veranderd, wat gekrompen, iets meer pigmentvlekken op zijn handen, maar meteen toen hij me zag, ging hij in de aanval.
Hij zei dat hij zich me nog herinnerde van 5 jaar geleden maar ik zou daar geen gif op innemen. Hij wou me absoluut zien, alleen, en gaf zijn business card. Schreef achterop zijn privenummer want de dag daarna was het zaterdag, hihi.

“Please call a few hours ahead so that I can pepare myself and take a few blue friends”

Een paar uur later verliet hij de zaal met een jonge Oosterse aan elke arme, kzal hem maar niet storen zeker?

Hoogtepunt was een fotomontage op groot scherm gemonteerd op Sinatra songs van foto´s van Milton Greene en Tom Kelley jr. Zijn vader is de man die de beroemde naakt foto´s heeft gemaakt van Marilyn op rood fluweel.

Joshua heeft 58.000 foto´s van Marilyn, de laatste jaren heeft hij die allemaal gerestaureerd en heeft nog veel plannen, sommigen daarvan met andere Marilyn fotografen, Tom Jr is er daar 1 van, hij was trouwens ook aanwezig. Ik dacht echt dat ik elke foto die ooit van Marilyn was genomen had gezien, en was blown away. Er zitten plaatjes tussen.

Joshua had een vriend bij, Dr Ron, een chiropractor waar ik nog gezellig wat mee heb zitten kletsen. Aan het opscheppen over zijn beroemde patiënten, om. Mel Gibson, om mijn aandacht te krijgen, can you blame him, maar hij was leuk. Heeft wat weg van Jeff Bridges, zwaarder wel, maar veel humor.

Na het maken van een groepsfoto zat het er op. We zakten nog even af naar de bar, Dr Ron, Melinda en ik voor een laatste glas en liepen op A.C. Lyles die met zijn 2 ladies in de bar zat. Hij had zijn hand op de knie van 1 van beiden, en haar hand lag op zijn been, ter hoogte van waar ik er nog niet aan mag denken bij een 86-jarige.

Na een uurtje wandelden Melinda en ik naar ons hotel, maar niet voor we op de hoek bij de liqor store een zak Dorito´s kochten om – samen met een glas van onze witte wijn –mee te nemen naar het dakterras.
Oh what a night, ik val in herhaling.




A.C. Lyles, de producer

2 opmerkingen:

marijke en toon zei

Ik ben heus geen racist, maar blauwe vrienden zie ik echt niet zitten !

Voor de rest niets dan fun en een hoop leuke verhalen daar.
Ik zal nogal uit de pijp moeten komen in Nepal to equal some of this.
Liefs
T.

Anoniem zei

Hey Carolien, I loved looking at the photos of the Memorial you have on your blog! They are truly beautiful! It was an honor meeting you and I am blessed to have you as my friend! xoxoxo -Joey