maandag 22 oktober 2007

One-on-one advertising

De Driekoningenstraat in Berchem is het nieuwste billboard van Antwerpen.
Op verschillende manieren worden boodschappen hier verkondigd.

Soms ontspint zich zelfs een waar verhaal zoals de afgelopen weken bij de GB.
Eind september hing de shopmanager een paar A4'tjes op van een 'shoplifter', met foto en de tekst: "Dankzij een opmerkzame klant kon deze dief gevat worden op 27/9"
De tagline was: "Met videobewaking waken wij over uw en onze veiligheid"
Een veilig gevoel.


Een paar weken later echter, was de dief onherkenbaar gemaakt op de foto, en hing dit A4'tje er naast.


Ik ben van de oude stempel en hou wel van het principe 'an eye for an eye' dus vroeg meteen naar de petitie. Hier zette ik graag mijn handtekening onder. Paniek. Wat bleek? Petitie gestolen. Wat resulteerde in het (voorlopig) laatste A4'tje in de reeks.

Ik riep de manager en stond erop dat hij een nieuwe petitie begon. Mijn naam en handtekening prijkt bovenaan nu. We kunnen dit toch niet blijven goedvinden? Misschien zijn dief 1, wereldverbeteraar en dief 2 wel familie van elkaar. Zou me niets verbazen.

En een meer persoonlijke boodschap vond ik nog een paar meter verder, naast een Mister Cash automaat:

Ik vraag me af wat hij mispeuterd heeft ...

Het leven zoals het is, een winkelstraat in Berchem

3 opmerkingen:

marijke en toon zei

Voel met je mee. Kijk met verbazing naar Turken die in Brussel en Armeens Café in elkaar rammen omdat Turken en Koerden aan het vechten zijn. (En uiteraard de Armeense genocide ontkennen.)Rellen in Amsterdam omdat een agente, nadat haar collega en zij, zonder enige aanleiding met een mes waren gestoken, de aanvaller doodschoot.
Het zijn blijkbaar de crimineeltjes die de wet aan het stellen zijn.
Dus die " wereldverbeteraar" in Berchem is echt de weg kwijt.
T

Dutch Yeti zei

Met het "van Temssche" verhaal in het achterhoofd dit laatste stukje lezende overvalt mij toch de gedachte dat er een politica aan jou verloren is gegaan.
Het vreemde is echter dat dezelfde politiek ervoor heeft gezorgd dat dit soort dingen mogelijk is. In de middeleeuwen ging je aan de schandpaal dus weinig privacy. Nu slaan we weer door naar de andere kant.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.