vrijdag 16 november 2007

Woo Woo

Het trip report is een serieuze zaak. Alles, maar dan ook alles moet in het trip report dat aan het einde van de cruise wordt opgestuurd naar Basel. Elke buil, schram, verloren bagage, allergische reactie, vervelende opmerking, ... maar ook goeie zaken zoals "helped passenger making a phonecall home, she was delighted" of "helped passenger sending an email, he was so pleased" ...

Markus heeft er een handje van weg om het trip report wel heeel uitgebreid in te vullen. Zo schreef hij: Mrs ... en Mr ... have Alzheimer.
Ik vroeg "And...?" "No and, just that." Mert zei hem, je kan dat niet zo maar neerschrijven, er moet iets achter komen. Bijvoorbeeld; "... and keep walking the wrong way" of "... and keep forgetting the captains name" maar iets moet erachter.
Markus zei, "They just need a lot of care and attention, I dont want to add anything to that comment"
Ik vulde het report in voor Markus: "Mrs ... en MR ... have Alzheimer and I forgot what I wanted to write down" Gieren van het lachen wij.

Gisteren stond ik aan de bar met de cocktail van de dag, een "Woo Woo", vodka met cranberry juice.
Er kwam een vrouw naar me toe, en volgende conversatie vond plaats:

"That looks like a great drink."
"It is, its a Woo Woo, drink of the day"
"Do I have to pay for it?"
"Euh, yes, you will have to pay for it"
"But I dont have any dollars on me"
"Well, you could have it charged to your cabin, just sign for it"
"Oh, good idea, but I dont know my cabin number"
"Happens to me all the time" zeg ik "We can look it up for you if you want us to" en ik keek even naar haar name tag om te zien in welke groep ze zat. Geel, bij Markus.
Markus stond voor me, en zonder zich om te draaien zegt hij tegen me "Cabin 415"
Mijn mond viel open. OK, Markus was steeds zeer goed voorbereid, altijd neus in de boeken, en hij weet ook alles van zijn passagiers. Maar dat hij alle cabin number van buiten kent, daar was ik helemaal kapot van.
Hij draaide zich om, zag mijn verbazing-verwondering en zei met een knipoog "Its the Alzheimer one"

Ik draai me om naar de dame en zeg,
"Youre in Cabin 415"
"Thank you"

Ze bestelt haar drankje. De bartender, Georgi, maakt haar cocktail klaar en legt 2 minuten later een papiertje voor haar neer met een pen.
"Please wite down your cabin number and sign at the bottom"
"My cabin number?" zegt ze, "I dont know my cabin number"
"Cabin 415" zeg ik. Waarop ze zegt:
"Now how do YOU know my cabin number?"

Ik had het niet meer.

2 opmerkingen:

marijke en toon zei

Weet je waar ik de laatste dagen aan denk ?? Dat jij maar niet met de daver zit als wij nóg ouder worden . Zo te lezen worden we er niet beter op . En tegen die tijd heb jij er je portie Florence al wel opzitten .
Enfin voorlopig weet ik huis en telefoonnummer nog , knock wood !! .
Daaaaag hoe heet je ook weer ?? :-)

Dutch Yeti zei

Dat die vrouw de weg naar haar hut nog kan vinden. Op zich ook al een hele kunst.
Alweer aan het varen of is het nog steeds bussen geblazen? Het is erg koud in Europa begrijp ik, br... doe maar een Woo Woo extra, krijg je het lekker warm.