donderdag 15 november 2007

Woodstock is nicer than Holocaust

Het immer populaire spelletje “The Liars Club” zit er weer op.
De 4 Program Directors geven de definite van 1 bepaald woord en vertellen er alle4 een verhaaltje rond. Slechts 1 geeft de juiste definitie.
De leukste was de “gongoozler”. Definitie: Someone who stares for hours at end

Ik breng er een heel verhaal rond van mijn oom die naar Nepal is verhuisd, vlakbij Kathmandu, waar 24h per dag iemand zit die de grote gong in de gaten houdt “oozing at the gong” omdat die in het verleden al eens gestolen was en er allemaal kleine bronzen souvenirs van waren gegoten voor de touristen. Geen kat die dat gelooft 
En toch is mijn definitie de juiste.

Nu er zoveel met de bus gereden wordt, weinig wordt gevaren en de kans erin zit dat het er niet beter op gaat worden, moeten we andere ideeen spuien om de crowd te entertainen. Net kinderen zijn het. En dan denken dat ik die niet wilde. Ik heb een heel schip vol nu.
Elke dag stellen we met veel poeha een kleinigheidje voor, een gadget, souvenir, gimmick, waarnaar ze de volgende dag op zoek kunnen.
De Residenz van Wuerzburg staat op het programma, en daar kunnen ze een “history meter” kopen.
Dat is zo`n houten uitklapbare meter (ben even de juiste benaming kwijt, papa weet hem zeker) met alle belangrijke gebeurtenissen van de afgelopen 2 eeuwen, beginnend met de geboorte van jezus en eindigend met de val van de berlijnse muur.
Gisteren keek ik wanneer ik geboren was, bijna aan het einde van de 2 meter lange duimstok (ik wist het ineens weer). Woodstock in 1969 kwam het dichtste bij mijn geboortejaar in de buurt. Igor, een hotel manager in opleiding zocht zijn geboortejaar. “Oh no, I am Holocaust” zei hij. “Lucky you, Woodstock is much nicer than Holocaust”

3 opmerkingen:

marijke en toon zei

Plooimeter:

Goedkope versie.
Hout.
L: 2M
Maar duimstok is ook goed hoor.
T

Dutch Yeti zei

Ik zal die bewaker eens opzoeken en misschien kunnen we een dealtje sluiten. Leuke woordspeling een duimstok van 2 meter. Dat zijn 2 stelsels door elkaar

marijke en toon zei

Ik heb begrepen dat jullie toch weer varen , hier is het koud maar droog .wij lezen je blog trouw , leuk!!
Houden jullie het schema nog aan met die hoge waterstand , ik reis nl. in gedachten mee en denk dat je nu op weg bent naar Rothenburg , also.. viel vergenuegen!! MM