maandag 10 december 2007

Lang leve de handicap

Vandaag een gezellige dag Amsterdam gehad. Gisteren was nog even stressen en druk. Eerst om 9h van de boot. Dan naar het museumplein waar de helft naar het Rijksmuseum ging en de andere helt naar Van Gogh. Ikke met de bus naar het Movenpick hotel om de bagages af te zetten, terug naar museumplein om iedereen te gaan halen, en dan naar Gassan diamonds.
Mijn buschauffeur zag me pikkelen op 1 been en toverde een opvouwbare wandelstok tevoorschijn die ik mag houden tot ik naar huis ga. Geweldig!! Ik ga er thuis ook 1 kopen. Deuren worden voor me open gehouden, automobilisten gooien spontaan alles dicht, iedereen gaat uit de weg en glimlacht me toe.
Had ik eerder aan moeten denken :)

Met de bus, en op wandelstok - ik voelde me net Dr House - uiteindelijk naar het hotel en om half 5 hadden we nog een rondvaart op de grachten. Pfft, ik was blij dat ik terug op mijn kamer was. Even geruild voor een kamer met bad, ja HALLO?, na 2 weken in een mini douchecabine op een wiebelende boot wilde ik wel eens in warm water liggen. En roomservice gebeld voor een fles Merlot (en daarvan de helft tot mij genomen :)

Sue belde nog of ik een borrel met ze wilde gaan drinken, maar ik hield wijselijk de boot af. Leuk stel wel die 2, en beloofde de dag daarna mee te gaan.

Vandaag was super. Om 9h vertrokken naar het Anne Frankhuis, er gingen 8 mensen met me mee.

Na het museumbezoek, wat echt de moeite was, wandelden we een beetje door de Jordaan, het was markt, gezellig, en we gingen een hapje eten in een bruine kroeg.

Dan was het nog een stukje wandelen tot de poezenboot, een uitje waar ik al lang naar had uitgekeken.
De boot is te bezoeken elke dag van 13h tot 15h, behalve op woensdag. Er zijn nu een 35 poezen aan boord, en ik zag er net iemand 1 van adopteren. De vrijwilligster die al een tijdje voor het beestje zorgde slikte even een krop weg. Dubbel gevoel, blij dat je lieveling een goede thuis krijgt, maar je gaat hem ook wel missen.

Ik maakte me meteen donateur. Super initiatief. Dit zag ik me ook nog doen, ooit. De poezen waren heel lief, op een paar uitzonderingen na waar keurig een briefje bij hing "pas op, krabt", maar ook erg lelijk. De meeste hadden stukken uit hun oren, of liepen mank, maar wel heel schattig.
Blij dat ik er geweest was, en een absolute aanrader!!!

Zo, ik ga naar benenden. We gaan rijsttafel eten met zijn allen. Voorlopig heb ik al 16 van de 21 kandidaten. Eens kijken of er nog meer gegadigden zijn.

2 opmerkingen:

marijke en toon zei

dit klinkt al beter dan de vorige blog . fijn dat je het naar je zin hebt . het anne frank huis staat nog altijd op mijn lijstje en wat poezen betreft , de jouwe zijn ook super leuk!!
nog 2x slapen !! tot dan .
xx MM

Dutch Yeti zei

Het gaat beter zo te lezen. Ga aub wel naar een arts en laat foto's maken. Je reis zit er bijna op begrijp ik dus nog ff doorzetten.