vrijdag 18 januari 2008

Goodbye Johnny

Vorige week kwam ik toevallig op die nieuwsflash dat Johnny Grant was overleden.
Zegt jullie waarschijnlijk niks, maar ik werd er toch even stil van.

Johnny Grant is nl. de Honorary Mayor van Hollywood. Jawel degene die alle sterren (en tegenwoordig vooral would-be sterren) een "echte" ster geeft op de Walk of Fame.

Waarom trof dit me? 5 jaar geleden, in 2002, bracht ik een weekje door in het historische Hollywood Roosevelt Hotel. Een hotel waar Johnny jaaaren heeft gewoond (alleen, een eeuwige vrijgezel, op de 14de verdieping) en ook stierf btw.

Een ochtend heel vroeg (half 6 of zo, jetlag) stapte ik in de lift en wilde bij the pool wat lezen om mijn roommates niet wakker te maken. De lift stopte op mijn verdieping en ik stapte erin. Een klein oud manneke met pretoogjes zei vriendelijk "Goodmorning to you".

Gedurende 11 verdiepingen naar beneden kletsten we met elkaar. Op de begane grond ging hij naar rechts en ik naar links. Opeens floot hij me terug. "Hey, would you care for some breakfast?" Tja, hij was erg oud. Ik kon allicht sneller lopen dan hij en wat voor gevaar schuilt er in een ontbijt. "I'd love to" zei ik.

Ik volgde hem naar het restaurant waar hij naar een heel mooi, afgezonderd tafeltje stapte. Boven de tafel prijkte een koperen bordje "Mayor's table". En toen had ik het door. The Honorary Mayor Johnny Grant himself. How lucky can you get!!


Hij babbelde honderuit. Over de sterren van toen het nog echte sterren waren. Over Marilyn natuurlijk, die ook in het Roosevelt had gelogeerd in haar starletdagen, over de ceremonies, Oscaruitreikingen, feestjes, ...

Super was het. Hij beloofde me een poster op te bezorgen van een event dat hij met het hotel had georganiseerd ter ere van Marilyn. We namen afscheid, leuke man.
Diezelfde week nog kreeg ik een pakketje op mijn kamer met een envelop van het event, met een eigen Hollywood postmark. Een van zijn realisaties, samen met het behoud van het Hollywood sign en de Walk of Fame.
Geen poster, maar de bezorger vroeg me mijn adres en zei dat Johnny er 1 zou opsturen.

Maanden later kreeg ik inderdaad tot mijn grote verbazing een koker uit Hollywood, met poster. Geweldig!!

Vorig jaar dan, op 1 van mijn cruises, geraakte ik aan de babbel met een Amerikaanse, Judy, die me vertelde dat haar schoondochter Johnny's rechterhand is in Hollywood. Ik gaf haar enthousiast het hele 5-jaar oude verhaal en kreeg 2 weken later een enthousiaste mail terug:


---------- Forwarded message ----------
From: "Martinez-Holler, Ana"
Date: Tue, 19 Jun 2007 09:44:01 -0700
Subject: RE: Carolien

Johnny got a kick out of this story. He did recall the incident.

Take care Jude!!


_______________________
Ana Martinez-Holler
Vice President, Media Relations
Hollywood Walk of Fame

Maar nu is Johnny niet meer en zoals Ana het in een persbericht zei "Hollywood won't be the same without him"

1 opmerking:

Dutch Yeti zei

Yep, shit happens. Maar je hebt er een leuke herinnering aan overgehouden. Leuk stukje.