vrijdag 25 januari 2008

Too close for comfort

Ik stond aan de kassa van de GB aan te schuiven en kwam Henk Van Cauwenbergh tegen, de bekende fotograaf en zoon van de - nog bekendere - stadsgids George met dezelfde achternaam.

Ik ken Henk al een paar jaar, Henk woont vlakbij ons, maar ik was hem al lang niet meer tegengekomen. Hij vertelde me dat hij ongeveer 8 maanden van de 12 in het buitenland woont, maar nu voor een paar maanden in het land was (wat te merken was aan de inhoud van zijn winkelkar, ik was blij dat ik voor hem in de rij stond en niet erachter).

We kletsen wat en ik condoleerde hem nog met het overlijden van zijn vader, alhoewel al even geleden.
We haalden wat herinneringen op.

"Ik ben er pas nog mee geconfronteerd geweest" zei hij.
"Mijn vader ligt in het ereperk van het Schoonselhof, naast Julien Schoenaers. Nu had de begrafenisondernemer het graf 30cm te dicht bij dat van Julien gegraven. Het moest verplaatst."
We grinnikten even "Het waren goeie vrienden bij leven heb ik toen gezegd" zei Henk "'tZal in de dood ook wel gaan tussen die 2 zeker?"

Geen opmerkingen: