zaterdag 19 april 2008

De assistente van de goochelaar

Ik zit achterin de bus, van Antwerpen naar Brussel. Lekker gemakkelijk vandaag, de gids is in Antwerpen opgestapt en blijft tot de middag.
Gelukkig, want gisteren was het veel te gezellig.
Arjan, Carla en ik gingen naar Copacava en kraakten een flesje. De baas gaf ons een tweede, on the house, lekker :)
Van daar moesten we even langs Cafe Beveren, Carla wist niet was ze zag, een verplichte stop op een sightseeing tour in Antwerpen. Er was een Nederlands bandje, wel 9 blaasinstumenten en 1 drum. Ze hadden lol. Of ik even wilde assiteren in een truk. Ik moest op 3 barkrukken gaan liggen en ze zouden me laten zweven. Een hield mijn voeten omhoog terwijl een tweede een hoepel van mijn voeten naar mijn hoofd bracht. Het lukte (met een opengesneden hoepel), we laen dubel.
Ze speelden een deuntje op ons verzoek. Hadden we dat maar niet gevraagd, wat een lawaai. Carla wilde daarna absoluut gaan dansen, liefst iets Cubaans, ze heeft per slot van rekening in de Dominicaanse Republiek gewoond, en we doken de Cuba Bella binnen in de Grote Pieter Pot straat. Toffe ambiance, en er werd flink gedanst.
Needless to say dat het erg vroeg was vanmorgen, die wekker om 6 uur …

Druk programma vandaag; bustour in Brussel, het koninklijk paleis, Atomium, …, dan een city walk rond de Grote Markt, en dan een bezoekje aan een chocolatier. Dan worden ze weer in het centrum gedropt en ga ik met de chauffeur de bagage naar het hotel brengen om iedereen dan weer op te pikken en in te checken in het hotel.
We logeren in het Novotel airport hotel of all places. Het zal hard werken worden om de groepssfeer een beetje intact te houden. Ben benieuwd …

Geen opmerkingen: