dinsdag 15 april 2008

That's Greek to me

Er loopt een vrolijke tante tussen die heel de tijd grapjes maakt. Ze vertelt verhalen en anekdotes en heeft veel gereisd. “I speak any lanuage, except Greek. Try me” zei ze.
Als je dan een kort zinnetje in het Frans, Spaans of Duits zegt, antwoordt ze “That`s Greek to me”

Vandaag superdag. Maar wel een vroege. Om 5h ging de wekker, om 6h20 zat ik in een bus vol Amerikanen, en gingen we op weg naar de bloemenveiling van Aalsmeer.
Toch weer indrukwekkend. Ik ben helemaal weg van die plek, en de passagiers ook. Deze groep is bijzonder geinteresseerd, actief, levendig, vriendelijk, ... echt tof.

Na de veiling weer de bus op, na een uur rijden meteen in de kanaalboot voor een rondritje langs de Amsterdamse grachten (gegidst door yours truly) en dan naar de diamantdemonstratie bij Gassan Diamonds. En dat allemaal voor 11h. Je zou van minder uitgeput geraken, zeker als je 82 bent.

De middag waren ze vrij, maar een groot deel dook de stad in, Rijksmuseum, Van Gogh, Anne Frankhuis, ... Onvermoeibaar.

Om 22h15 vertrekt het schip richting Rotterdam, en Carla en Arjan zijn met een groepje naar het Red Light District, ik was vrijgesteld.
Kon ik een beetje socializen met de gasten. Leuke babbels gehad. Vooral met Leonard Szczesny, de man van Ann. Zij was me meteen al opgevallen, mooie vrouw, sterke vrouw, sprak mij ook meteen met mijn voornaam aan, zelfs al zit ze niet in mijn groep helaas.
We begonnen algemeen te kletsen, beetje aftastend, over film, vakantie, blablabla, tot hij voorzichtig over US politics begon, en ik nog voorzichtiger antwoordde. Tot onzer beider opluchting waren we toch wel erg anti Bush, ja je weet maar nooit, en tot mijn grote opluchting beide pro Hillary.
Nog nooit zo een toffe babbel gehad met een 70 plusser (hij is van 1931), pretlichtjes in de ogen, franse baret op zijn kruin.
Er is nog hoop voor de US, als er maar wat meer Ralphs zouden rondlopen ...

1 opmerking:

marijke en toon zei

ofoonHeb gehoord dat er al een filmpje circuleert op YouTube met een nieuwe belgenmop.
" Wij eten de vis op en verkopen de koppen aan de Belgen.
Ze betalen er nog goed voor ook. !!"
T.