zaterdag 27 september 2008

Anekdote van de week

Ik stond donderdag aan het Brabostandbeeld op de Grote Markt op een groep uit Delft te wachten.
Iets over half 11, de afgesproken tijd, belde ik hen.
Ja, ze waren vlakbij, nog 400 meter volgens de TomTom van de buschauffeur, ze gingen uitstappen want de weg was onderbroken en de bus kon niet verder.
10 minuten later ging mijn telefoon.

Ze konden zich niet meteen orienteren, kon ik hen even naar de Grote Markt loodsen?
Ik vroeg hen wat ze zagen.
Ze waren net een groot viaduct onder gelopen, en waren nu op een soort plein. Ze noemden een hotel met een mij onbekende naam, een cafe met eveneens een mij onbekende naam, dit werd lastig.
Zagen ze ergens een straatnaam?
Ja, ze stonden op de hoek van de Groenhoflaan met ... de Grote Markt. Huh?

Ze gingen even raad vragen aan een toevallige voorbijganger en zouden me terugbellen. Weer 10 minuten later ging de telefoon. "Ja, we staan op de Grote Markt. Jammer genoeg op de Grote Markt van Boom. En onze chauffeur is net weggereden. Ga maar ergens een koffie drinken we bellen wel."

Gelukkig hadden ze het telefoonnumer van de chauffeur, is die teruggekomen, en heeft die ze afgezet waar ze moesten zijn, weliswaar 1 uur en 20 minten later dan voorzien.
We hebben er heel de dag hartelijk om gelachen, en het zal de komende personeelsuitjes nog vaak aan bod komen.
Boom of all places.

3 opmerkingen:

marijke en toon zei

in ieder geval is bij deze het gezegde .... die domme Belg... wel van de baan . In Delft toch . MM

Dutch Yeti zei

Tja, wat moet ik hier op schrijven? Het wordt moeilijk om dit met een Belgenmop te parreren.

marijke en toon zei

Klassieke mop van die zatte kerel die in Antwerpen een taxi neemt en niet meer weet waar hij woont.
Iets met hout ??????????
Chauffeur rijdt naar; Houthalen,Boechout, Meerhout, Minderhout,,,,,,,, man herinnert zich niets.
En dan ineens; BOOM !!!!!!!