woensdag 8 oktober 2008

Bookbinders

We hadden ons voorgenomen om in elke stad minstens 1 keer heel sjiek te gaan eten.
Om de hoek van ons hotel zit een super restaurant, Bookbinders, waar een indrukwekkende lijst celebrities de revue had gepasseerd de afgelopen jaren.

Kristoffel trakteerde, wat ik maar wilde. Ik tutte me wat op, DVF met Swarovski haarband en kreeg complimentjes van perect strangers :)

Wat een kader!!! Foto's van alle US presidenten aan de muur, stijlvol bemeubeld met een paar opvallende accenten zoals het glas in loodraam en de lusters, prachtig. Het was Happy Hour, 2$ oysters en we namen er een cocktail bij.
Het is best mogelijk uitstekend te eten in de USA, alleen moet je ze een beetje helpen.

Mijn oesters kwamen op crushed ice met partjes citroen en on the side verschillende potjes. 1 met een rode brij, 1 met een gele brij en 1 met lange slierten die een beetje leken op een kruising tussen ansjovisjes en naaktslakken. Ik liet de potjes voor wat ze waren en vroeg een pepermolen. Tot grote verbazing van de waiters kneep ik citroen over de oesters, en deed er flink wat zwarte peper op. "That's how we eat them in Europe" zei ik nog totaal overbodig.

We gingen aan tafel. Kristoffel bestelde Grilled Tuna en ik een hele kreeft, de specialiteit van het huis. Ze hadden kreeften tot 5 pounds, ik vroeg een kleintje, de ober ging zijn best doen.
Hij vond er 1 van 2,5 pond, ik zag hem hem vangen en naar de keuken brengen.

Een tijdje later kreeg ik een joekel voorgeschoteld, prachtig voorgesnede.
Ik zocht tevergeefs naar het kreeftenvorkje en -schaar. De ober wees op de notenkraker en dessertvork op tafel. Nou ja, when in Rome ...

Ik liet me niet kennen en ging het beest te lijf met alles wat ik maar vond, gelukkig had ik lange nages en scherpe tanden. Het deed me stiekem plezier stukjes kreeft te vinden die nog nooit iemand in Bookbinders had weten te verschalken, en de keuken heeft nog nooit zo weinig afval van een tafel teruggekregen.

Langs de muur achterin bevond zich de hele Walk of Fame met foto's van de Rich & Famous die hier gedineerd hadden, van Schwarzenegger tot Stallone, Mickey Mantle tot Frank Sinatra, Grace Kelly tot Sammy Davis Junior, ... en nu kunnen ze 2 Belgen aan het lijstje toevoegen.

1 opmerking:

marijke en toon zei

hoi, Ik kan niet wachten om die diadeem te zien , in Luik had de Swarovski winkel hem niet!!!
Laat Kristoffek eens een foto nemem als je iets leest , ik krijg hem niet goed te zien .
Al kijkend baar de foto van de kreeft heb ik wel even moetn slikken .
En, wat gaat Atlantic City brengen , ben benieuwd >
XX MM