donderdag 16 april 2009

Toerist in eigen stad

Gisteren kwamen ze 1 voor 1 aan, 138 Amerikaanse toeristen uit (en in) alle staten, gemiddelde leeftijd 75, en met koffers waar je een Afrikaans dorp mee kunt kleden, voor een 10-daagse trip door Belgie en Holland op de MS Concerto, een cruiseship.

Dewi (een collegaatje waar ik mijn eerste cruise ooit mee gedaan heb, 2 jaar geleden rond deze tijd) had me verteld dat een passagier die toen bij haar in de groep zat, er deze keer ook bij zou zijn.
Tegen 16h stapte een klein rond vrouwke het schip op dat begon te gillen toen ze me zag "CAROLIIIIEEEEN!!!!!". Ze vloog in mijn armen, die ik er lang niet rond kreeg. Dat was ze dus, Pat.
Toevallig zit ze nu in mijn groep (ik liet haar maar denken dat Dewi en ik dat zo geregeld hadden) en ze vond het geweldig!!!
Dewi, die op het schip voor ons zat, kwam nog even gedag zeggen, en we haalden wat herinneringen op. Haar man lag nu thuis aan de dialyse, ze was met een nichtje. Ze had een foto bij voor me bij van mij met haar man in het Keukenhof 2 jaar geleden, lief.
Ik had al verhalen gehoord van collega's die passagiers terugzagen en dat super vonden, en het is inderdaad wel bijzonder.

Mijn groep lijkt erg tof op het eerste gezicht. Zoals bijvoorbeeld die vlotte drukke dame met veel klasse. Kay heet ze. Ze vroeg me wat ze abslouut gedaan moest hebben in Antwerpen. Ze was niet gek op kerken, had kleren zat, had wel interesse in diamanten en in luxe dingen.
Ik stuurde haar eerst naar Diamondland om te kijken, en dan naar de Laurent Perrier champagnebar voor een coupe.

Toen ze in de late namiddag terugkwam was ze nog steeds sprakeloos en ik was haar grote heldin. Met zijn vieren hadden ze een flesje Brut gekraakt. Live life.

Een ander figuur dat me boeit is een kerel met lange baard, bril, trotse houding, slank, in ... een kilt.
Helaas zit hij niet in mijn groep, hij zit bij Johan, maar we hebben al kennis gemaakt en gebabbeld. Zijn koffer zit vol zei hij en inderdaad, sinds zijn aankomst (gisteren, 14h) tot vanmiddag 12h heb ik hem al in 3 verschillende rokken gezien.

Ben benieuwd wat hij vanavond aantrekt op het officiele Captains Welcome Dinner.
Ja, de foto's komen eraan :)

1 opmerking:

marijke en toon zei

Zet er eens een foto bij van de man in trotse "tartan" met sporran en al. Heeft hij ook zo'n lap stof over zijn schouder, of is dat alleen in Suske en Wiske ?
Leuk om je reisblog weer te zien herrijzen.
T