dinsdag 14 april 2009

Wapenstilstand

Voor de zekerheid toch maar een aangetekende brief naar Lampiris gestuurd. Op mijn e-mails kreeg ik immers geen antwoord.

Vandaag zater er 3 brieven van Eandis in de bus. Eandis is het bedrijf dat instaat voor de meters.
"Wij vernamen dat u vanaf 1 mei een nieuwe leverancier gekozen heeft. Gelieve dmv. dit formulier de meterstanden te willen doorgeven"

Ik belde hen op, op een - juist ja - betalend 078-nummer.

"Ja mevrouw, hier staat dat u vanaf 1/5 klant bent bij Lampiris"
Ik wil helemaal geen klant zijn bij Lampiris, ik wil bij Electrabel blijven.
De telefoniste past de gegevens in haar bestand aan, "Neemt u toch nog maar even contact op met Lampiris", zei ze.

Ik bel het betalende 078-nummer van Lampiris en krijg Joost aan de lijn.

Ik leg het hele verhaal weer uit; nieuwe aansluiting, geen verbrekingsvergoeding, te laat, blablabla, en zeg hem dat ik nu ook Eandis brieven had gekregen voor de meterstanden. Hadden ze dan mijn aangetekende brief niet ontvangen?

"Ja mevrouw, ik zie hier dat wij op 8/4 van u een aangetekende brief hebben ontvangen. Ik zal nu meteen Electrabel contacteren, en hen laten weten dat u gewoon klant kunt blijven bij hen. Ik moet nog even iets nakijken, ogenblikje" ... wachtmuziekje ...
"Zo mevrouw, ik heb even nagekeken of u binnen de wettelijke termijn heeft opgezegd, anders moeten wij u een verbrekingsvergoeding aanrekenen."

Huh?!

"Maar ik heb goed nieuws voor u, u heeft binnen de wettelijke termijn opgezegd, dus hoef ik u geen verbrekingsvergoeding aan te rekenen."

Ik bedankte hem vriendelijk. Het had geen enkele zin om ook maar iets anders te zeggen.

Geen opmerkingen: