zaterdag 13 februari 2010

Cat on ice

Sushi is zelfs met deze kou met geen 10 paarden binnen te houden. Dat belooft wanneer we over luttele weken verhuizen van huis-met-tuin naar appartement-met-terras. Vanmorgen liep hij de tuin weer in, en zeer tegen zijn natuur, bestudeerde hij intens de vijver die hij anders het hele jaar door links laat lggen. Waar zijn broertje Tapa in het verleden al eens een stapje op het ijs waagde - indien dit minstens 2cm dik was, loopt Sushi er steeds met een wijde boog omheen. Ik zou het laagje dat er nu op ligt zelfs geen ijs durven noemen, maar Sushi dacht daar duidelijk anders over. Ik voelde me even net een harteloze Japanner die ondanks een zeer pijnlijke val van zijn kleuter de videocamera verder laat lopen, maar dit was echt zo geweldig om te zien dat ik bleef filmen, en er zelfs een kleine montage van maakte.



En nadat ik hem in een zalig dikke handdoek droog en warm had gewreven, en gesust had met een snoepje, holde hij meteen de tuin weer in, met een wijde boog om de vijver heen.

Geen opmerkingen: