zaterdag 13 maart 2010

Het is geel en het werkt, als het daar zin in heeft.

Regelmatig zie ik bij ons in de straat een gele bestelwagen staan met opschrift: 'Het is geel en het werkt', grappige reclame voor Telenet, aanbieder van telefonie, televisie en internet in Belgie.

Wij zijn al jaren Telenet klant. Nu we heel binnenkort gaan verhuizen, zijn we ook alle aansluitingen en abonnementen aan het regelen. Onze elektrieker heeft in ons appartement alle leidingen vervangen, en overal waar we TV en internet willen, de nodige voorbereidingen getroffen.
Hij ging contact opnemen met Telenet om de aansluiting te regelen.
Gisteren belde hij ons met slecht nieuws. Telenet weigert ons aan te sluiten. In het hele gebouw (9 appartementen, waarvan wij op de 7de verdieping zitten), is er geen enkel, of slechts 1, appartement met Telenet.

En daarom zei de Telenet vertegenwoordiger, tegen onze elektrieker, aan de telefoon dat ze een aansluiting voor slechts 1 appartement, en dan nog wel de 7de verdieping, de moeite niet vinden.
"Kijk", zei de kerel, "als die mensen nu eens alle bewoners van het appartementsgebouw overtuigen om Telenetklant te worden, dan brengen we alle aansluitingen zo snel mogelijk in orde."

Onze elektrieker stelde dan voor dat hij de kabel zou trekken van de 7de verdieping tot het gelijkvloers, dan was het voor hen toch geen enkel probleem om de aansluiting te regelen. De Telenet kerel bleef bij zijn standpunt.

"Zegt u mij nu dat u mijn klanten verplicht om naar Belgacom te gaan voor hun internet en TV?" vroeg onze elektrieker.

"Nee hoor", zei de kerel. "TV kunnen we onmiddellijk verzorgen, en het internet brengen we in orde van zodra alle bewoners Telenet klant zijn geworden."

Onze elektrieker is uren bezig geweest met het uitpluizen van alle mogelijke pistes, heeft enorm veel telefoontjes gepleegd, naar verschillende mensen, maar Telenet wil van geen wijken weten.

Wel Telenet, bij deze verklaar ik julie de oorlog.
Ik vind het niet kunnen dat jullie een bestaande klant in de kou laten staan. Ik vind het schandalig dat jullie aan ons vragen om 8 nieuwe klanten voor jullie te gaan ronselen, en als ons dat niet lukt, dat we dan geen klant van jullie kunnen blijven.

Ik dacht dat jullie een service verlenend bedrijf waren dat klantvriendelijkheid hoog in het vaandel draagt. Ik dacht blijkbaar verkeerd.

Bereid jullie maar voor op een reeks klachten via mail, brief, al dan niet via de ombudsman.

Zo snel geef ik niet op. Het is geel, en het zal werken!

Geen opmerkingen: