vrijdag 5 augustus 2011

Groupon, de veelbelovende kortingsbon - deel 2

Eindelijk zomer. De zon schijnt, de temperatuur stijgt, ... een perfecte vrijdagmiddag om de week af te sluiten en het weekend te verwelkomen.
Gelukkig beschik ik ondertussen over een grote verzameling Groupon bonnen. De vorige ervaring had me nog niet ontmoedigd. Wat zouden we eens kunnen gaan doen?

Een tijd terug kocht ik een leuke deal bij het Antwerpse Cohiba cafe. 14euro voor tapas en cocktails voor 2 personen (waarde: 34euro)

De Oude Vaartplaats is maar oversteken, ik belde even om te vragen of er plaats was, maar kreeg geen gehoor. Ach, het was niet ver, we wandelen er toch gewoon even naar toe, misschien lukte het wel. Het cafe was leeg, het terras ook. Van achter de bar stapte een kleine Cubaan met dikke brandende Cohiba sigaar bungelend in zijn mondhoek op ons af (Rookverbod? Hier niet). Ola!

Ik liet hem de Groupon voucher zien en vroeg of hij plaats voor ons had.
Hij griste de voucher uit mijn handen en zei :
"De Groupon deal is niet meer geldig"
Huh? Op de voucher staat een geldigheidsdatum tot 31 augustus.
"Ja, dat is een vergissing. De einddatum moest 31 juli zijn in plaats van 31 augustus. Plus, Groupon betaalt ons niet. Ik heb hier een stuk of 10 vouchers liggen, maar krijg geen geld van Groupon. Wij hebben dus besloten niet meer mee te doen. Bovendien, deze bon is voor een cocktail met tapas. Tapas is niet onze core business. Wij zijn een cocktailbar, geen tapabar. Verstaat u?"

Euh, nee. Ik heb een Groupon deal gekocht voor 14euro met een waarde van 34euro voor cocktails en tapas. Als de zaak die via Groupon mij cocktails met tapas belooft, later beslist om geen tapas te serveren, is dat niet mijn probleem, maar het probleem van die zaak. Of beter gezegd, dom van die zaak. Ik rukte de voucher terug uit zijn handen.
"Tja, dan zal ik Groupon maar moeten vragen om mij mijn geld terug te betalen zeker?"
"Wacht even, ik heb volgend voorstel voor u. U mag 4 cocktails drinken, 2 per persoon. U heeft 14 euro betaald voor de voucher, een cocktail kost 6,5euro dus 4 cocktails kosten 26euro, dan doet u een goede zaak."
Terwijl ons door Groupon een waarde van 34euro was beloofd. Ja, we doen duidelijk een heel goede zaak.

4 cocktails later, 2 per persoon, en toch nog bloednuchter (beetje weinig rum in de Mojito?) zijn we opgestapt, besluitend nooit meer naar het Cohiba cafe te gaan.

En voorlopig ook geen nieuwe Groupon bonnen te kopen.
Goe bezig mannen!!

3 opmerkingen:

Carolien zei

Kreeg net een telefoontje van Groupon dat ze de deal met deze partner gingen laten nakijken. Bovenop excuses kreeg ik ook 6 credits om te gebruiken bij aankoop van een volgende deal.
Netjes toch? Dank je wel Groupon :)

kevin zei

Ik ben betrokken bij Cohiba café, nu kan ik enkel bevestigen, dat wij tot op heden nog steeds op geld van Groupon wachten, je kan als handelaar toch niet gratis werken, 40 bon x 34 ( de normale prijzen) 1360 die we zomaar gratis weggeven, vandaar dat we dus ook de samenwerking met groupon hebben stopgezet.

mijn excuses voor het ongemak, maar een beetje begrip voor onze kant van het verhaal zou ook geen kwaad kunnen.

Carolien zei

U moet de originele vouchers wel opsturen. Toen wij er deze zomer waren, zei de persoon aanwezig dat hij een stapel bonnen had liggen, en daar niet voor betaald kreeg door Groupon. Groupon betaalt de vouchers die u terugstuurt.
Maar als u zo lang op uw centen moet wachten is dat erg vervelend voor u en begrijp ik uw ongenoegen. Ik zou ze nog eens contacteren als ik van u was.
De deal met Groupon echter heeft u zelf bepaald naar gelang uw aanbod. Als u normaal geen tapas serveert, zou u ze best ook niet beloven via een Groupon deal.
Nog veel succes met uw zaak.