maandag 30 juli 2012

Drie maal is scheepsrecht?

2pm lokale tijd, New York
Anderhalf uur geleden geland in New York, over anderhalf uur stappen we het vliegtuig weer op richting Hollywood.
Wat ik in 2002 en in 2007 nog alleen heb gedaan doe ik nu in het gezelschap van Dorian en haar kersverse echtgenoot Cédric. Een weekje naar LA voor wat dit jaar alweer de 50e herdenking zal zijn van de dood van één van de grootste iconen ooit, Marilyn Monroe.
‘Moet dat nu echt, zo’n derde keer?’ heb ik me de afgelopen maanden een paar keer afgevraagd, maar ja, het moet echt. Kans is trouwens groot dat het de laatste keer is. Marilyn Remembered, die de herdenkingsceremonie al 35 jaar organiseert, houdt er na deze mee op, en de 50e, dat is toch wel een heel bijzonder jubileum. Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat het wel een heel grote groep mensen gaat zijn.
We hebben een groepje op Facebook, Immortal Marilyn 2012, dat ongeveer 200 leden telt en waarvan toch bijna 100 man komt. Daarnaast heb je waarschijnlijk zowieso veel interesse net omdat het net die 50e verjaardag is, en deelname aan activiteiten is toch wel een stuk toegankelijker, lees: gemakkelijker nu met Facebook.
De laatste dagen kreeg ik notifications in overvloed gaande van auteurs die boeken komen signeren op onze evenementen, foto’s met vraag om input over de meest uiteenlopende outfits, nuttige en minder nuttige tips over transport, grocery stores, sightseeing, taxi delen voor de aankomst aan verschillende luchthavens, spullen die te koop worden aangeboden, … Kortom, honderden berichten per dag. Dat het Facebook aandeel momenteel niet zo scoort heeft in elk geval niets met onze activiteit op Facebook te maken.
Ik deel een kamer in de Orchid Suites vlakbij Hollywood&Highland met Melinda (net als 5 jaar geleden), har moeder, en een vriendin van Melinda uit Toronto, Kim. Morgen gaan we eerst rustig acclimatiseren, uitpakken, verkennen, … en dan verwacht ik tegen het einde van de dag Michael en Dave uit Ohio met De Armband …

Geen opmerkingen: