zondag 1 december 2013

Wakker op Zondag en hoe

Gedurende 2 jaar alweer neem ik bijna elke zondag het studio publiek van het ATV programma Wakker op Zondag na de opnames mee op wandeling.

Voor een klein bedrag krijgen deze mensen een stadswandeling op en rond het Eilandje met mij, een mini borreltje Elixir d'Anvers, een MAS souvenir en een brunch bij het Felixpakhuis. De formule is een succes en is maanden op voorhand volgeboekt. Voor meer info, kijk hier

Vanmorgen fietste ik naar de ATV studio en toen ik de Veemarkt overstak zag ik twee mannen op leeftijd hun handen uit de mouwen steken. Er stonden al een 3-tal tentjes, een gasbrandertje, en ze hadden nog een boel materiaal klaarstaan.
Nieuwsgierigheid, uw naam is vrouw, dacht ik, ik stopte en vroeg wat er ging gebeuren later die dag. Eén van beiden keek me aan met een blik van "Aléé-weete-gij-da-na-ni"? "Tis Sint Elooi hé Madame."

Ik knikte begrijpend, "Natuurlijk. En wat doen jullie dan?"
(Voor wie een redelijk onsamenhangend relaas over de levensloop van Sint Eligius wil lezen, klik dan vooral hier)

"Awel, wij schenken seffens soep, na de mis, en die is nu bezig."
Dat event ging ik helaas missen, ik was tot zeker 13h30 bezig met mijn groepje.

Eens aangekomen bij ATV schaarde ik mij backstage tussen de horde BV's en andere prominenten zoals daar vandaag waren Piet Huysentruyt, Paul Michiels met een puike nieuwe CD by the way en Antwerps Bisschop Johan Bonny.

Deze laatste kwam ook netjes een hand geven en excuseerde zich dat hij moest vertrekken, het was een drukke dag vandaag.

"Natuurlijk" zei ik, "Het is Sint Elooi".
Hij pauzeerde en keek me vol verwondering aan "Mevrouw, u bent goed op de hoogte."
Voila, weer ne volle aflaat verdiend.

Dat nog andere ATV bezoekers bij de pinken zijn, bewees één van de studiogasten die met mij op wandeling ging.

Gerolf Annemans, keek vol bewondering Paul Michiels na, strak in het pak, mooie houding, flinke bos haar en vrolijke ogen. Kortom, zag er supergoed uit.
"Awel" aldus Annemans, "Zo wil ik ook wel 65 worden."
Waarop mijn studiogast zich omdraaide naar Annemans en zei "Hoe, zeide gij da dan nog ni?"

2 opmerkingen:

Stijn zei

Weer zo'n typisch Carolien-verhaal. We hebben er hier allebei hard om gelachen.

marijke en toon zei

Wij ook !!!!
Toon en Marijke