zondag 8 juni 2014

It's a thin line, between love and hate

Wat een nacht. Geplaagd door wat wel honderd muggen leken. Tot overmaat van ramp vanmorgen om 5h30 wakker geworden van vreemde geluiden in de hal. Pffft, een kotsende kat. Met moeite sleepte ik me uit bed, en ruimde het op. Een haarbal van Sushi, ik zag de dader met zijn staart tussen de achterpoten wegsluipen, nog even achteromkijkend, ja jongen, ik heb je echt wel gezien.

Het begon al licht te worden en ik kon daarna de slaap niet meer vatten. Ik hoorde Sushi op kousenvoetjes de slaapkamer binnensluipen, en hij kwam voorzichtig over de rand van het bed naar me kijken. Ik negeerde hem. Dat aaitje achter zijn oren, daar kon hij echt wel naar fluiten. @&#^!!%-kat, verwenste ik hem in stilte.

Plots ging hij op zijn achterpoten staan, muisstil, zeer geconcentreerd, en met een krachtige zwaai zette hij één van zijn voorpootjes tegen de muur.
Hij liet zich zakken, snuffelde wat over de grond, en toen hoorde ik hem smakelijk een mug opsmikkelen.
I love you Sushi! glimlachte ik terwijl ik me omdraaide om nog een mugvrij uurtje te slapen.

Geen opmerkingen: