vrijdag 8 mei 2015

Uitstel van executie?

Mailtje naar Vijf TV:

Beste Vijf,
Jullie aankondiging eerder deze week, dat jullie met bijna onmiddellijke ingang stoppen met het uitzenden van 'The Bold and the Beautiful' was een grote verrassing voor me, en dikke tegenvaller.
Ik volg deze soap al bijna van het begin. Bijna 25 jaar dus, en ben er net 48 geworden.

Er zit niets anders op dan me neer te leggen bij jullie beslissing. Jullie richten je op jongere kijkers en denken dat kijkers van 'the Bold' oude vrouwtjes zijn, die niet naar jullie andere programma's kijken. Oude mensen, daar heb je niets aan, en daar verdien je niks aan.
Jullie willen het jonge grut, dat met een half oog tv kijkt, met het anderhalve ander op zijn smartphone zit te tokkelen, en geen enkele van jullie reclameboodschappen meekrijgt.
Wel, bekijk het eens van een andere invalshoek.
Nu beschouw ik mezelf niet als oud, zowieso, leeftijd zit tussen je oren, maar lees even aandachtig volgend advies.

Bedrijven houden zich te weinig bezig met 'oude' mensen. Eens boven de 40, 50, 60, ... worden we afgeschreven.
Net op het moment dat onze hypotheek is afbetaald, onze kinderen het huis uit zijn, we stilaan aan ons pensioen beginnen te denken, en vooral ... wat voor leuke dingen we nog gaan doen met onze tijd en onze ... centen.
Die niet meer naar afbetalingen gaan, of naar schoolboeken, kinderschoenen en schoolreisjes, verbouwingen, autoleningen, studentenkoten (nu heb ik zelfs nooit kinderen gehad, maar dit even uit sympathie voor mijn medemensen die zich wel hebben voortgeplant).
Wij gaan lekker uit eten, gaan op weekend, op reis, kopen dure verzorgingsproducten, kleding van hogere kwaliteit, de 'betere' cosmetica, de betere domotica. En ga zo maar even verder.

50 is the new 40, 60 is the new 50, ... Jullie slaan een wel heel grote bal mis.
Nog nooit gehoord van Wifty?

Er zijn fortuinen te verdienen aan senioren. Ze staan te springen om hun centen aan jullie uit te geven. En wat doen jullie ermee?
Juist ja. Ze afschrijven.

Het feit dat jullie de soap afvoeren na zoveel jaren is - hetzij moeilijk - met een beetje moeite misschien nog te begrijpen.
Het feit dat jullie ons - de trouwe fans - geen afkick periode gunnen is gewoon grof, keihard, en ik ben er ondertussen bijna zeker van dat ik 1 van de topmomenten in de jarenlange reeks, de sterfscène van Stephanie Forrester, gewoon niet te zien ga krijgen.

Dus, mijn vraag aan jullie is simpel. Stop met de uitzendingen, OK, doe maar, maar alstublieft, stop in schoonheid, en stop na het einde van Stephanie.
Dat is het minste dat jullie kunnen doen.
Dat zijn jullie Stephanie verschuldigd,
dat zijn jullie de kijkers verschuldigd,
en dat zijn jullie mij verschuldigd.



En lees ook nog even snel mijn blog.

Ik hoop dat jullie er nog een weekje aan breien, of twee.
Ik reken erop.

Vriendelijke groet,
Carolien Krijnen

Geen opmerkingen: